AVALCON SPECIÁL 2005

Fotoreportáž z Avalconu Speciál 2005
27. říjen
- (Středa +) ČTVRTEK -

ASko pro nás začalo opět o několik dní dříve, no, spíše týdnů dříve, když započítám propagaci akce a pozvání herce Davida Nykla do Chotěboře. Gatecon týmu se totiž podařila úžasná věc, dostat herce, který trvale žije v Kanadě, v termínu Avalconu Speciál do České republiky, kde se setkal se svými fanoušky - diváky seriálu Stargate Atlantis. V létě se kvůli natáčení pozvání nezdařilo, ale o to více jsme si ho na podzim užili. Ale to předbíhám. ASko se jako každý rok skládá z pořadů, které byly v létě a dále pak ze zbrusu nových. Celý con je pojat jako komornější akce, kdy je veškeré dění soustředěno do prostor KD. Lidí je daleko méně, scifi linie jako taková byla opět jedna a vzhledem k návštěvě "doktora Zelenky" patřila hlavně seriálu Hvězdná brána. Battlestar Galactica, Farscape, Babylon 5 s Star Trek šly oprávněně stranou. Přesto se po dohodě s hlavními organizátory podařilo procpat jednu ST přednášku a soutěž. Poznámka: Vašek umí skvěle přemlouvat :) Ale to opět předbíhám. Hezky všechno pěkně popořádku.
Středa odpoledne: mise na letiště v Praze Ruzyni. Z Dejvické (metro A) jsme vyrazili autobusem č. 119, který se, pro dodání patřičného napětí, dostal do nefalšované dopravní zácpy. Já, Margh a Mikos jsme nepodléhali panice, vyrazili jsme s předstihem a počítali se zpožděním letu. Řidič našeho autobusu to však zjevně nechtěl riskovat a tak si zahrál na tramvaj a suverénně po kolejích předjel několik desítek stojících aut včetně autobusu svého kolegy, který poctivě čekal (ještěže jsme ten předchozí nedobíhali :) ) U smluveného východu už čekal Snorchl, zbylá parta dorazila za čtvrt hoďky. Obrazovky hlásily přistání na čas, od Davida nás dělila jen necelá půlhodinka. Martja s Pájou uskutečnily svůj bláznivý nápad s přivítáním chlebem a solí, já na malé Johnyho naťuknutí našla ve skříni naši státní vlajku. Ti "formálnější" neopomněli standardní SG trička klubu a také nová modrá "týmácká" :) Ani cedule se jménem nechyběla. Ta však nebyla potřeba. Davida jsme zmerčili okamžitě a ani on nás nemohl přehlédnout. 10 lidí na něj v Praze na letišti skutečně ještě nikdy nečekalo. Po představení ochutnal David patku z SG chleba :) (o zbytek byl posléze velký zájem - to víte, jíst zbytek "Davidovy patky" :))) i když pošušňáníčkem byl chleba nakonec pro morčátko Martji, Teouška :) - a to se měl původně vydražit :) Dále se domluvil společný oběd na zítřek v restauraci Kozička, na kterém se probraly další podrobnosti ohledně ASka. Po 12hodinovém letu jsme pochopitelně Davidovi schválili okamžitý odpočinek v pelíšku, Pája ho z letiště odvezla až k mamince jeho manželky, u které v Praze přespával. Zbylých devět entit si to namířilo 100kou na Zličín na večeři, kde se dořešily už jen malé detaily a připomínalo, kdo se zavázal co do Chotěboře sehnat a přivést. V deset jsme už byli zpátky doma a začali si balit věci...

Čtvrtek byl ve znamení odjezdu. Pro jistotu jsem uklidila hned celý pokojík, aby se na něco nezapomnělo a spolu s Aldym a Martym se vyrazilo o půl třetí směr Chotěboř. Cesta se neobešla bez zážitků, jak jinak :) Když jsme na D1 dojeli kolonu, která se utvořila kvůli autonehodě, na nás řidič z dodávky posunkoval a "nahlásil", že nám hoří zadní kolo. Pochopitelně jsme zajeli do odstavného pruhu, ale žádné známky po "fyzikálně chemické oxidační reakci, při které hořlavá látka reaguje vysokou rychlostí s oxidačním prostředkem za vzniku tepla a světla" jsme nezaznamenali :) Při cestě dál jsme aut stojících mimo potkali až podezřele dost, ale jako vtip se to musí chlápkovi nechat :) Náladu nám stejně nemohlo nic pokazit, k tomu to slunečné počasí, které vydrželo až do neděle...

Lehce před pátou jsme zdárně zaparkovali před chotěbořským kinem. Než jsme se stačili pořádně rozpovídat s "conisty", kteří už podupávali před registrací, tak se utvořila standardní fronta známá z letošního FFka :) A protože nás přepadl hlad, vyrazili jsme do Pančáku na večeři. Po návratu už žádná fronta nebyla :) Ubytování jsme dostali dle požadavku v hotelu Vysočina, kam jsme obratem odnesli všechny věci. Nejen zima nás "vyhnala" zpět do centra dění, do kulturáku, ve kterém jsme shlédli závěr filmu Madagaskar. Čas utíkal tak rychle, že jsme obratem seděli v kině a na velkém plátně vychutnali klonovou scifi Ostrov, kterou jsme klasicky v Praze nestihli. Zahájení se posunulo na jedenáctou večerní, Vašek zapomněl na 'Kačenku' a tak se chlubil jedním hostem za druhým. Převážná část byla ruské národnosti, proto byla originální i hudební vsuvka. Pozvání jako v létě na FFko 2005 přijal Vlad Taupeš, ruský režisér, herec a odborník na zvláštní filmové efekty rumunského původu, a také např. ruský spisovatel a básník Andrej Běljanin, který je zakladatelem ruské humoristické fantasy a jeho více než deseti románů se prodalo přes dva miliony výtisků (sám své dílo přirovnal k tvorbě Pratchetta, nebo Asprina). A pak se už kecalo, kecalo, popíjelo atd. ... a nakonec šlo i spát.