WWW.STNZ.NET


Pravda o "zániku" hry Star Trek: Neutral Zone

Pravda o "zániku" hry ST: NZ

Toto je prohlášení tří členů zaniklé hry Star Trek Neutral Zone, Sarena, Salivena a Vrenna, která zanikla díky vnitřním rozporům vedení hry, které vyvrcholily dne 9.9.2007. Tento článek má osvětlit pravý důvod ukončení hry NZ.

„Jenom dvě věci jsou nekonečné – vesmír a lidská hloupost. U vesmíru si tím ovšem nejsem jistý.“ A. Einstein

Jako každá hra a každý tým, který hru vede, se potýká s problémy. Je to dané už našimi rozdílnými povahami, které většinou zaručí jiný názor od každého jedince. Tato skutečnost se projevovala po celou dobu NZ-tka od jejího spuštění, ale takovým způsobem, že se každý byl schopný domluvit na nějakém rozumném kompromisu ku prospěchu hry a hráčů. Toto platilo až do nedávné doby, kdy se hlavní admin a programátor (který vlastně vytvořil jen pár skriptů a nové přihlašování) Marshall z čistě jeho osobních důvodů snažil prosadit do pozice hlavního admina Mishu, jež na NZ byla jako herní admin.

Na naše dotazy (Saren a Saliven…S+S), jaký je důvod k tomu, aby tento admin byl přijat do skupiny hlavních adminů, jsme nedostali žádnou rozumnou odpověď. Jen tvrzení „že to tak chce“. Proti Marshallovu návrhu zařadit Mishu do hlavních adminů se S+S tvrdě postavili a třetí hlavní admin Johny Walker se zdržel jakýchkoliv projevů na toto téma, aby neprotěžil žádnou stranu, jak bylo vždy jeho dobrým úmyslem. Admin Suvek se již delší dobu nezapojoval do rozhodnutí, takže se k tomuto nevyjádřil.

Zlom nastal v druhém prázdninovém měsíci srpnu, kdy se admin Marshall odmítl smířit s tím, že pokud nedodá praktické a logické důvody, proč by měla být admin Misha přijata do vedení hry, tak se tak nestane. „Rozebral“ situaci s následnými osobami: Minowara, Johny Walker a Misha. Tyto osoby hrály v postavení hry NZ klíčovou roli až na admina Mishu. Admin Marshall sepsal novou koncepci pro NZ, kde tuto koncepci upravili do takové podoby, aby admin Misha byla přijata do vedení hry. Jeho koncepce se nesetkala s takovým odporem, jak očekával, ale naopak - proti koncepci jsme neměli (S+S) téměř žádné výhrady, ale stále jsme trvali na tom, že není důvod umístit admina Mishu na pozici hlavní admin. Nová koncepce byla postavena na základě 5-ti hlavních adminů, aby v případě rozkolu nebyla patová situace a vždy byl zajištěn nějaký výsledek. Po této informaci vyvstala otázka: „Když bude admin Misha přijata do týmu hlavních adminů, jak se koncepce, která je nastavená pro 5 lidí, vyrovná s přítomnosti 6-ti hlavních adminů?“. Toto mělo být vyřešeno vyloučením jednoho admina ze současného hlavního týmu. Na vyloučení jednoho ze stávajícího týmu se dohodli dva hlavní admini s adminem Mishou a Minowarou, aniž by měli postavení nebo práva zasahovat do hry. Nicméně jelikož se dali dohromady s dvěma členy hlavního týmu, tak měli jasno - toto je jediná možnost a budoucnost pro hru NZ.

Při hromadné diskuzi v neděli 9.9.2007 bylo zahájeno „jednání“ o současném stavu NZ. Už tento den bylo jasné, že čistě vedení je rozděleno do dvou diametrálně odlišných skupin (1. skupina: Saren, Saliven; 2. skupina: J.Walker, Marshall) postojů a názorů na to, kdo by měl být hlavním adminem. V této chvíli přišel zlom, kdy nám (Salivenovi a Sarenovi) bylo oznámeno, že hra NZ je závislá na podmínce, že herní admin Misha bude hlavním adminem, nebo je se hrou konec. Na dotaz o vysvětlení bylo řečeno adminem Walkerem, že když to nepřijmeme, tak odchází Marshall (programing), Walker (kope za lepší stranu), Minowara (poskytovatel hostingu) a vše a jen pouze na základě toho, že si Misha samotná přála stát ve vedení hry, na což neměla absolutně žádné právo a ani postavení. Zmiňované osoby si toho byly vědomy. Proto zvolily taktiku: „buď bude po našem, protože držíme klíčové systémy, nebo je konec“.

K jejich poslednímu pokusu o rozšíření hlavního admin týmu o admina Mishu bylo uvedeno, že je to nejlepší pro budoucnost hry, a to zejména pro její znalost hry a světa ST, poměrů ve vedení hry a nakonec, že ji hráči mají rádi a že si s nimi rozumí. Jedná se sice o kladné vlastnosti, ale s vedením hry to nemělo nic společného.

Navrhovatelé změn po rozhovorech zjistili, že pokud nedodají reálný důvod, proč by se měla admin Misha stát členem vedení, tak s námi (S+S) nehnou. Proto splnili svou hrozbu - Marshall, Johny Walker, Minowara oznámili, že s Neutral Zone končí a odcházejí ze hry (ale jejich pravý úmysl byl naprosto jiný) a NZ ukončili. Sebrali nám okamžitě přístupová práva, abychom si nemohli udělat zálohy systému. Po jisté výměně názorů, osoby (z admin týmu NZ2), které nemají žádná práva a ani autorské nároky na tvoru NZ, smazaly celou hru ze serveru, ale předtím si udělaly zálohy, aby případně mohly pokračovat v tom, co si neprávem přivlastnily. Následné jednání o dohodě proběhlo s negativním výsledkem (jak je jistě všem už známo) a výsměchem druhé strany. To nás přivedlo k myšlence poradit se s právníky. Tuto variantu jsme nebrali moc vážně, ale spíš jako blufování, které nám moc nevyšlo :-).

V tomto okamžiku se k celému dění přidal další z původních hlavních administrátorů, Vrenn, son of Khemar. Jak je většině hráčů známo, opustil na jeden rok NZ z důvodu práce v Anglii a po svém návratu (těsně před startem prázdninové hry) se NZ nevěnoval (pouze jako hráč PH), neboť bylo dohodnuto, že se coby admin opět zapojí v září. To ještě netušil, že tým NZ2 ho vyšachoval způsobem, který se velice podobá následnému pádu NZ – buď půjde Vrenn, nebo odejde programátor + hosting, což nedávalo ostatním adminům moc na výběr. Po ukončení hry 9.9.2007 byl informován o tom, co se stalo, a okamžitě se zapojil do práce na vyřešení nastalé situace.

K veliké smůle a nelibosti týmu NZ2, jak se sám popisuje, nebylo počítáno s faktem, že osoby, které vytvořily engine a grafiku hry (Tom Parys a Suvek), rozhodnou tak, že obě strany musí dostat veškerá data, než hru admin Minowara smazal. V opačném případě nedostanou svolení použít engine a grafiku, a tím by nespustili žádnou hru. „Tým NZ2“ pravděpodobně pochopil, že k tomu, aby mohli spustit hru na grafice Suveka a enginu T. Paryse, budou muset vydat zálohy, které si udělali, s čímž se nehodlali smířit. Prohlásili, že NZ2 pojede na nové grafice a novém enginu, který si vytvoří sami. Výsledek jejich rozhodnutí – nic vydávat nebudou. Tímto krokem jim bylo odebráno svolení použít původní engine a grafiku hry (odkaz na forum, vyhledejte si příspěvek od T. Paryse http://www.qdiskontinuum.wz.cz/kniha.php , časový index: 20. 9. 2007 (19:58) ). Vše by bylo v pořádku, kdyby druhá strana nelhala a neupravovala si vše co bylo řečeno, jak se jim to zrovna hodilo.

Náš záměr byl: vytvořit si vlastní hru, která naváže na původní myšlenku, při které Neutral Zone vznikla, a tomu chtěl druhý NZ tým zabránit za každou cenu. Nechtěli dvě stejné hry na stejném enginu a na stejné grafice. Jejich záměr o jedinou hru uchvácením majetku jiných však nevyšel. Po příchodu Vrenna a několika jednáních se Suvekem a Tomem Parysem (= bez Johnyho Walkera v podstatě původní NZ tým) jsme se rozhodli nevytvářet novou hru na základu NZ, ale obnovit NZ jako takovou s tím, že nebude použit kód obsahující Marshalovy úpravy.

NZ se rozjede co nejdříve, takže se budeme těšit na Vaši účast. O průběhu realizace a spuštění hry Vás budeme pravidelně informovat.

Toto je pouze vyjádření adminů Sarena, Salivena a Vrenna, v žádném případě nemá spojitost se serverem www.voyager.cz a ani jejími tvůrci nebo vlastníky. Článek byl sepsán, aby si hráči a ostatní veřejnost udělala představu o tom, jak vše probíhalo za zavřenými dveřmi.

Saren, Saliven, Vrenn, son of Khemar


Kolonie Darkfort

V současnosti ST komunitou prostupuje, můžeme to nazvat, herní krize. Po rozpadu NZ, vytvoření týmu, jež se sám pojmenoval „tým NZ2“, a po jeho pokusech ovlivnit hráče se adminé DF rozhodli zveřejnit interní informace o obdobné situaci na hře Kolonie Darkfort („DF“). Sami usuďte, kde se asi stala chyba na NZ…

Do admin týmu DF byla přijata Mintaka alias MISHA. Na svůj post admina se dostala díky jistým vztahům, kterých (můžeme říci s odstupem času) zneužila. Tato adminka dostala na zkoušku cvičnou loď. Měla za úkol zahájit misi a vést ji. To se však ani po několika urgencích nedělo a ani náznak pokusu o začátek mise, či snad nějaká její aktivita nepřišla.

Jak jsem později zjistil, tak samotné toto její jednání bylo i jejím pravým účelem, proč usilovala o místo admina na DF. Chtěla DF nabourat a přivést do „krachu“. Přesněji řečeno se o to chtěla pokusit následovně: neaktivita jako admina, přesvědčovat hráče k odchodu ze hry (někteří její výzvy uposlechli), podávat nepravdivé (lživé) informace o stavu DF a zejména nabourat autoritu a schopnosti adminů DF.

K její velké smůle však neměla přístup ke klíčovým systémům DF (tudíž nemohla provést to, co na NZ) a ani nebyla tak nenápadná, jak se domnívala. Podezření na její činnost padlo asi 2 týdny po jejím jmenování adminem na zkoušku. Toho si všiml Lucas Clark. Po další neaktivitě, na kterou jsem byl již upozorněn, jsem sám sledoval, co se děje. Když misi po několika výzvách nezahájila, byla zbavena admin práv a z DF raději odešla. Bohužel, neskončily její útoky vůči naší hře. „Na potkání“ začala vehementněji pomlouvat členy admin týmu, zejména Lucase Clarka, na kterého útočila i veřejně v „přítomnosti“ (internetové fórum) několika dalších lidí.

Co dodat závěrem? Asi jen stručné shrnutí. Zneužila důvěry – mé důvěry – k tomu, aby se pokusila DF zničit zevnitř – pomlouvání a jiné napadání adminů DF, znechucování hráčů DF a v neposlední řadě pokus o samotnou sabotáž hry. Situace dospěla až tak daleko, že byla zbavena svých admin práv. Poté raději odešla.
Každý si to nyní může přebrat sám. Není to žádná podpora některého z týmů administrátorů NZ, ale je to pravda o tom, co se stalo na DF. Bohužel, je to až příliš podobné tomu, co se událo na NZ. NZ toto však nepřežila.

Data